Wednesday, June 10, 2009

PERINGATAN BUAT AKU


hidup tk lama lg dol..tggal 7 hr je lg..entah isnin ke..selasa ke..rabu ke..khamis ke..jumaat ke..sabtu ke.. emmm tkpon ahad kot ???
berulang2 hari tu..bila malaikat maut nk cabut ...tggu la kun faya kun..bila dah kuar ayat tu..tk tggu sesaat pon..kt mane pon duduknye..mati pasti datang...aku tersedar dunia ini banyk mmperdaya ku..lemah n bodohnye aku bley tertipu..bukan aku je..mereka gak lemah n BODOH (termasuk yg tgh baca ni) tu la ..mengaku je islam tapi tk idup pon cara islam..ape ingat gi masjid balik masjid dh layak jd penghuni surga ke ? jgn mimpi la..cerita seorg abid yg idup 500 taun..seluruh idupnye asyik ibadah je...tk pernah pon ponteng..di tkdirkn mati n berjumpe Allah..dgn pahala yg byk tu.. maklum la beribadah 500 taun..nk minta syurga..emm tk dpat mat..masuk syurga bkn sbb pahala dol..tp sbb rahmat n kasih syg Allah..ditimbang berat pahala yg 500 taun tu hnye dgn nikmat pendengaran yg Allah bg tu..emm hampeh..jgn belagak..jgn sombong..kalu bukn sbb hidayah dari Allah tk mgkin kite dapat rasa kemanisan iman tu..kemanisan beribadah tu..tk sgka kdg2 aku pon sombong gak..baru dapat nikmat sikit tu..dh riak..belum kene uji dgn kekayaan..pangkat lg..ASTAQFIRULLAH..syukur ku ade teman2 seusrohku..yg bila aku leka mereka menegurku..bila aku lupe mereka mgingatkn aku..tp aku kdg2 termenung knp org2 mcm buat tk tau je ? ape korg ingt mati lame lg ke ? korg ingt bley tgguh2 ke ? ish ish ish..syg korg ade otak tp nafsu yg kawal otak korg..bila la nk sedar..masih lg nk beralasan muda lg..enjoy dulu..hidayah tk sampai lg..emm mampos la kalu korg masih pk camtu(termasuk la aku) 1 je kata2 motivasi utk aku n korang sume...beribadah n hidup lah sperti akn mati kejap lg..

4 comments:

  1. Salam ziarah.terima kasih sudi dtg blog sy.teruskan usaha anda.

    ReplyDelete
  2. sama2 mncari ilmu buat bekalan perjalann pnjg..

    ReplyDelete
  3. AKU BUDK BARU BLAJR..KALU SALAH TLG TNJUK KN..TP SKRGNYE AKU BLAJR NI BKN SBB MGHARAPKN SESUATU..SUME SBB IKUT SUKA AKU..I.S.A..

    ReplyDelete